Gebruik je voor- en achternaam in je profiel en geen alias of ‘nick name’.
Plaats een foto, dit wekt herkenning en vertrouwen. Gebruik uiteraard een zakelijke foto en geen vakantiekiekjes in zwembroek.
Koppel je Twitter profiel aan je LinkedIn profiel. Vermeld in je Tweets #li of #in en ze worden ook in je LinkedIn profiel weergegeven. Bedenk wel of je Tweets geschikt zijn voor je zakelijke netwerk.
Vermeld de website van je bedrijf en kies de optie ‘other’. Je kunt dan een eigen omschrijving geven i.p.v. de standaard ‘My Company’. Dit geeft jouw profiel een persoonlijk tintje en meer mensen zullen op de link klikken.
Denk goed na over de ‘Professional Headline’. Dit wordt weergegeven in zoekresultaten en bij discussies. Dus op welke woorden/functie wil je gevonden of gezien worden?
Verdeel de ‘Summary’ in de volgende drie stukken: Eén omschrijving van de organisatie en twee omschrijvingen van jezelf. Eén op professioneel vlak en één op persoonlijk vlak. Vermijd vakjargon in de Summary.
Vermeld je vaardigheden, kennis en expertise in ‘Specialities’. Je kunt hier wel vakjargon gebruiken.
Vul bij ‘Experience en Education’ alle organisaties in waar je gewerkt hebt en alle opleidingen die je hebt gevolgd. Let op de tijdsperiode. Hiermee kunnen (oud-)collega’s en studiegenoten je vinden.
Link een ‘SlideShare’ applicatie aan je profiel. LinkedIn helpt je bij het opzetten van een presentatie waarin je je expertise kunt tonen. Een ander voordeel hiervan is dat een SlideShare presentatie hoog scoort in Google.
Houd altijd in gedachten dat LinkedIn een zakelijk netwerk is en geen vrienden netwerk. Presenteer jezelf dan ook zoals je in een zakelijke omgeving zou doen.