1 Kernwaarden / competenties van de functiebeschrijving |
1.1 |
Accuraat en discretie |
Nauwkeurig om kunnen gaan met detailinformatie en vertrouwelijke personeelsgegevens. |
|
1.2 |
Cijfermatig inzicht |
Kan verzamelingen van cijfermatige gegevens maken, bewerken, analyseren en interpreteren. |
|
1.3 |
Klantgerichtheid |
Op de hoogte zijn wat de klant verlangt en hier goed op in kunnen spelen. |
|
1.4 |
Zelfstandigheid |
In staat zijn zelfstandig te kunnen functioneren. |
|
2 Functie uitoefening |
2.1 |
Accuraat en discretie |
Redelijk nauwkeurig in haar werk, maar moet meer discretie tonen. De eigen opdrachten moeten beter gecontroleerd worden. Daarnaast worden regelmatig vertrouwelijke gegevens van personeel op een dusdanige manier met een collega besproken dat onbevoegden mee kunnen luisteren met het gesprek. |
|
2.2 |
Cijfermatig inzicht |
Moet nog meer inzicht krijgen en beter leren hoe deze gegevens te interpreteren. Dit inzicht zal door ervaring verworven moeten worden. |
|
2.3 |
Klantgerichtheid |
De klantgerichtheid laat te wensen over. Hennie geeft aan dat alle medewerkers van de afdeling een interne training krijgen omtrent klantgerichtheid. Hilde geeft aan open te staan voor de training omdat ze zelf ook merkt dat ze tekort schiet en graag meer kennis/ ervaring op wil doen. |
|
2.4 |
Zelfstandigheid |
Mag meer zelfstandigheid tonen. Vraagt nu nog teveel bevestiging aan leidinggevende over het geleverde werk. Hilde geeft juist aan meer feedback prettig te vinden om zich op die manier verder te ontwikkelen. |
|
3 Ingebrachte punten |
3.1 |
Personeelsfeest |
Hilde wil graag een rol vervullen in de organisatie van het personeelsfeest. Hennie geeft aan dat alle hulp welkom is. |
|
3.2 |
Vakliteratuur |
Hilde vraagt of zij de vakliteratuur mee naar huis mag nemen als deze door de collega's gelezen is. Hennie geeft aan dat dat geen probleem is aangezien het anders toch weggegooid wordt. |
|
3.3 |
Bereikbaarheid afdelingen |
Hilde geeft aan dat andere afdelingen zoals de financiële afdeling vaak moeilijk te bereiken zijn, waardoor zij vast loopt met haar werkzaamheden. Hennie zal dit aankaarten in het eerstvolgende managementoverleg. |
|
|
4 Werk- en arbeidsomstandigheden |
4.1 |
Samenwerking |
In het begin van de functioneringsperiode werd de sfeer negatief beïnvloed door een collega. Sinds het ontslag van deze persoon is de sfeer op de afdeling aanzienlijk verbeterd. De samenwerking met collega's nu verloopt prima, Hilde past goed in het team en is in staat collega's te motiveren. |
|
4.2 |
Werkdruk |
Hilde geeft aan soms moeite te hebben met de hoge werkdruk. Het is Hennie opgevallen dat de werkdruk niet goed verdeeld is en zal erop toezien dat in drukke tijden collega's meer werk van Hilde overnemen. |
|
4.3 |
Werktijden |
Collega's stemmen onderling hun werktijden af mbt de bezetting. Hilde heeft het gevoel dat ze hierbij vaak aan het kortste eind trekt omdat de anderen kinderen hebben en zij niet. Hennie komt hierop terug in het volgende afdelingsoverleg. |
|
4.4 |
Fysieke omstandigheden |
Hilde kan haar stoel niet goed verstellen en ze heeft vaak last van haar rug aan het einde van de dag. Ze mag een nieuwe bureaustoel bestellen. |
|
5 Persoonlijke ontwikkeling |
5.1 |
Scholing |
Hilde geeft aan dat ze graag een opleiding gaat volgen die meer gericht is op werving en selectie. De organisatie heeft een intern opleidingstraject, Hennie denkt dat een dergelijke opleiding goed bij Hilde past en zal haar voordragen aan de commissie. |
|
5.2 |
Visie leidinggevende op
ontwikkeling |
Hennie geeft aan dat Hilde het laatste jaar erg gegroeid is, zowel op het persoonlijke als het professionele vlak. Ze mag nog wel wat assertiever worden. |
|
6 Functioneren leidinggevenden |
6.1 |
Aansturing |
Hilde is tevreden over de aansturing. De taken zijn duidelijk. |
|
6.2 |
Feedback |
Hilde geeft aan meer behoefte te hebben aan feedback. Een maandelijks werkoverleg zou hier een verbetering in kunnen geven. |
|
6.3 |
Ondersteuning |
Hilde heeft door de hoge werkdruk vaak geen tijd om vragen te stellen, terwijl ze daar wel behoefte aan heeft. Hennie geeft aan dit op te willen lossen door de werkdruk beter te verdelen onder de collega's. |
|
7 Verzuim |
7.1 |
Kort verzuim |
Er zijn geen bijzonderheden betreffende kort verzuim. Hilde heeft een paar dagen gemist door griep maar dit valt ruimschoots binnen de marge. |
|
7.2 |
Lang verzuim |
Hilde is gedurende het afgelopen half jaar langdurig afwezig geweest door ziekte en heeft een tijd op therapeutische basis gewerkt. Ze zal in het aankomende jaar frequent een dag afwezig zijn in verband met een revalidatietraject. |
|
8 Verbeter punten |
8.1 |
Discretie |
Overleg voeren met een bevoegde collega is prima, maar zorg dat er niemand mee kan luisteren die niet bevoegd is tot de informatie. |
|
8.2 |
Cijfermatig inzicht |
Meer inzicht krijgen. Dit zal vanzelf komen door meer ervaring. |
|
8.3 |
Klantgerichtheid |
Meer inzicht krijgen in wensen en verwachtingen van de klant. |
|
8.4 |
Zelfstandigheid |
Meer zelfstandigheid en assertiviteit tonen. |
|
9 Werk- of privé omstandigheden welke de functievervulling hebben beïnvloed |
9.1 |
Hilde geeft aan dat in het begin van deze functioneringsperiode haar werk te lijden heeft gehad van de negatieve sfeer op de afdeling. De sfeer is nu goed. |
9.2 |
Door haar lange ziekteverzuim heeft ze moeite gehad haar kennis up-to-date te houden. |
|